Shibusen Academy
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Laatste onderwerpen
» Het Lalalalalala Onzin topic
How to RPG - Cursus Emptyzo apr 28, 2013 1:34 am van Sayuri

» Not all born madmen are crazy {Open}
How to RPG - Cursus Emptydi apr 02, 2013 10:17 pm van Yugi

» Damn you! [& Jack]
How to RPG - Cursus Emptydi maa 26, 2013 10:59 am van Sayuri

» Signature Rate.
How to RPG - Cursus Emptyza feb 23, 2013 9:09 pm van Jack

» Yozora Iwashiro
How to RPG - Cursus Emptyvr feb 22, 2013 6:37 am van Yozora

» Darkness wil never win! ~Rukea~
How to RPG - Cursus Emptyvr feb 22, 2013 5:28 am van Jack

» Het Ik-Zoek-Een-Partner-Topic
How to RPG - Cursus Emptyzo feb 17, 2013 5:58 am van Tsubaki

» Avatar Rate
How to RPG - Cursus Emptyzo feb 17, 2013 2:33 am van Rukea

» Rukea Hazina Latania
How to RPG - Cursus Emptyzo feb 17, 2013 2:12 am van Kaito

Inloggen
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Log me automatisch in bij elk bezoek: 
:: Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Belangrijke Topics
How to RPG - Cursus Adasda44 RULES & INFORMATION
Rules
Shibusen Academy Informatie
Vacatures

How to RPG - Cursus Adasda44KARAKTER KAARTEN
Informatie Karakter Kaarten
FaceClaim

How to RPG - Cursus Adasda44RPG INFORMATION
Rpg Regels
How to RPG - Cursus

How to RPG - Cursus Adasda44TIPS & TRICKS
Achtervoegsels
Wie is er online?
Er zijn in totaal 1 gebruiker online :: 0 Geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast

Geen

Het hoogste aantal gelijktijdige online gebruikers is 23. Dit aantal is bereikt op zo dec 31, 2017 7:18 pm.
How to RPG - Cursus 28aor35

--
How to RPG - Cursus 2lj2qde

Mocht je Linkpartners met onze site willen worden, stuur dan een PB naar Stein-Sensei.
Dan zetten wij je in de lijst en mag je onze linkpartner banner op je eigen forum plaatsen!

 

 How to RPG - Cursus

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kaito
{Admin}istrator
Kaito


Aantal berichten : 206

Shibusen Passport
Leeftijd: 18 Years
Geliefde: I'll break your tiny little heart
Partner: x

How to RPG - Cursus Empty
BerichtOnderwerp: How to RPG - Cursus   How to RPG - Cursus Emptyma dec 03, 2012 11:25 am

RPG'en, ook wel Role Playing Game genoemd, is een spel tussen een of meerdere personen waarin je als het ware een soort verhaal schrijft. Ieder persoon heeft een account waar zijn of haar rol aan gelinkt is, en met dat personage(mag zowel bedacht als uit een anime zijn) schrijven ze een verhaal.
Dit weet je vast wel, maar je moet ook weten dat er bepaalde regels zijn voor het RPG'en. Ik adviseer je om dit door te lezen zodat je geen problemen krijgt met de andere RPG'ers.
Houd je aan de RPG regels. De RPG Regels staan hier. Ik adviseer je om ze grondig door te lezen zodat je weet waar je je aan moet houden.

Cursus RPG'en


1. ABN

RPG'en word altijd gedaan in ABN. Dat is de standaardtaal waarmee je ook op school schrijft. Er word niet in msn-taal, BrEeZeRtAaL of dat soort ongein-talen geRPG't, want dat is zeer onprettig voor de andere spelers.

Fout:


Ook fout:

Goed:

2. Derde vorm - Verleden tijd

Bij het RPG'en word er altijd in de derde vorm en verleden tijd geschreven. Dit is omdat het anders erg verwarrend zou worden als mensen in de ik-vorm zouden schrijven. Ook staat de verleden tijd netter.

Fout:

Goed:

3. Leestekens en hoofdletters.

Natuurlijk gebruiken we ook de beruchte leestekens en hoofdletters. Als we dat niet zouden doen zou alles aan elkaar geplakt worden en zou het één grote onbegrijpelijke klomp van woorden worden.

Fout:

Goed:

4. Geen powerplay en geen godmodding!

Powerplay betekent simpel gezegd: Je voordoen als de beste. Powerplayen word niet getolereerd en als je het ooit doet krijg je een waarschuwing van ons. Powerplayen mag niet, want elk mens of wapen heeft wel zijn zwakke punten en is natuurlijk niet de sterkste van heel de wereld.
Je mag echter wel heel subtiel aangeven dat iemand ergens de beste in is, maar ook dit word beperkt tot een bepaalde groep. Als je karakter bijvoorbeeld de beste van de klas is in wiskunde, mag je dit aangeven. Ga echter niet zeggen dat je karakter slimmer is dan wie dan ook op de wereld.
Godmodding is ook niet toegestaan. Dit is dat je het karakter van een ander persoon beïnvloedt en hem iets laat doen zonder de toestemming van je tegenspeler. Met RPG moet je je eigen karakter bespelen en alleen je eigen!

Fout:

Goed:

5. Heb plezier.

RPG'en gaat vooral om plezier hebben met anderen, dus heb ook plezier!
Terug naar boven Ga naar beneden
 
How to RPG - Cursus
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Shibusen Academy :: Before we start :: How to RPG?-
Ga naar: